Робърт Къркман е създател на множество популярни комикси, включително на носителя на наградата “Айзнър” „Живите мъртви“, продължителния „Непобедим“ (Invincible), насочения към всички възрасти „Супер Динозавър“ (Super Dinosaur) и новия екзорсистки комикс „Изгнаникът“ (Outcast), който бе пуснат през юни 2014 година и неотдавна получи предложение за сериал от Cinemax и Фокс Интернешънъл. Къркман ще бъде създател, сценарист и изпълнителен продуцент на сериала.
Откакто е навлязъл на сцената на комиксите с култовия си хит „Battle Pope“, който сам публикува през 2000 г., роденият в Кентъки Къркман набира популярност като едно от най-прочутите имена в света на комиксите и забавленията. През 2008 г. Къркман става партньор в “Имидж Комикс”. Същата година, Къркман разширява присъствието си в развлекателната индустрия като поема ролята на създател, изпълнителен продуцент и сценарист на „Живите мъртви“ по AMC. Сериалът се превърна в драмата с най-висок рейтинг в историята на кабелната телевизия и тази есен ще навлезе в шестия си сезон.
До момента „Живите мъртви“ е сериал номер едно по телевизията сред така ценната аудитория на възраст между 18 и 49 години. През 2010 г. Къркман съзря възможност за създаването на трансмедийна развлекателна компания, която да насърчава създателите и да им предоставя ресурсите, нужни за създаването на съдържание, като същевременно запазва творчески контрол върху творбите им. В партньорство с дългогодишния си сътрудник и изпълнителен продуцент на „Живите мъртви“ и „Пази се от живите мъртви“, Дейвид Алпърт, се ражда “Скайбаунд Ентъртейнмънт”. Само за пет години “Скайбаунд” се превърна в многоплатформена развлекателна компания, която специализира в издателския бизнес, телевизията, филмите и дигиталното съдържание, видео игри, мърчандайз и специални събития.
Под шапката на “Скайбаунд”, Къркман неотдавна завърши продуцирането на „Въздух“ (AIR), първия му игрален филм като продуцент. Главните роли във филма са поверени на Норман Рийдъс от „Живите мъртви“ и на номинирания за “Оскар” Джимон Хунсу. Премиерата на филма в кината и платформи за видео при поискване (VoD) е на 14 август.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Интервю с РОБЪРТ КЪРКМАН
Важат ли правилата, приложими към света на „Живите мъртви“ и към „Пази се от живите мъртви“?
Всичко, което се случва в „Пази се от живите мъртви“ се случва в същата вселена, в която се развива „Живите мъртви“, така че всяко правило, което установим и всичко, което героите ще видят в началните дни, ще е нещо, което се е случило в миналото на другия сериал. Двата сериала се преплитат в един и същи свят, нищо, че героите им вероятно няма да си взаимодействат поради географските разстояния. Така че всичко, което научите в „Пази се от живите мъртви“ важи с пълна сила и за митологията на „Живите мъртви“ и обратно. Ще видим как героите ще научат, че всички са заразени, по доста по-различен начин. Но всички правила важат, всички правила са еднакви. Това ще е и част от удоволствието, ако гледате и двата сериала успоредно.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Защо се спряхте на Ел Ей за сцена на„Пази се от живите мъртви“?
Лос Анжелис е безкрайно интересен град сам по себе си, просто защото е мястото, в което се претопяват множеството различия, така типични за Калифорния. Градската територия покрива огромна площ и е изключително гъсто населена, така че има множество аспекти, които могат да бъдат използвани за добрия сюжет в апокалиптичен филм за зомбита. Но това също така е град, в който много хора пристигат, за да намерят нова идентичност или по различни причини са нови в града. Така че това са някои от аспектите, които също ще използваме.
= == = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Ще видим ли как възниква вирусът?
Продължавам да твърдя, че този аспект не е важен за историята. Смятам, че гледайки „Пази се от живите мъртви“, ще получите по-ясна представа за света, но що се отнася до задълбаването в търсене на първопричината, в търсене на точните последствия от заразата, това реално не е важно за цялостната история. Ако правехме съпътстващ сериал на „Живите мъртви“ и сюжетът се занимаваше с група учени, които се опитват да открият лек и търсят първопричината, мен лично това би ме отегчило до смърт.
Ще има ли и други съпътстващи сериали, производни на „Живите мъртви“?
Не бих отхвърлил категорично подобна идея, макар понастоящем да нямам планове за нещо такова. Всички работят усилено по „Пази се от живите мъртви“ и се опитваме превърнем сериала във възможно най-добрата творба.
Ще има ли и други съпътстващи сериали, производни на „Живите мъртви“?
Не бих отхвърлил категорично подобна идея, макар понастоящем да нямам планове за нещо такова. Всички работят усилено по „Пази се от живите мъртви“ и се опитваме превърнем сериала във възможно най-добрата творба.
Няма коментари:
Публикуване на коментар